zaterdag 30 maart 2013

Pak voor vriendin

Voor een vriendin die om en nabij mijn maat heeft, maar mede door het feit dat ze meestal in een rolstoel zit wat anders is gebouwd, heb ik vandaag een comfort/huispak gemaakt.
De broek moest een ietsiepietsie wijder dan mijn favoriete basismodel, en de top met name om de schouders wat smaller en aflopender. Ik kan hem zelf dan ook niet mooi dragen, maar hopelijk zit hij haar als gegoten.


Het is echt een heel eenvoudig model, dat zijn vorm vooal moet krijgen van de vulling. Op een hangertje ziet het er dan ook eigenlijk niet uit, want het is geen kleding voor mensen met het figuur van een klerenhanger;)
Ook de kleuren kloppen niet helemaal ; het is echt heel licht babyblauw met beige.Noodgedwongen, want van beide stoffen had ik niet meer genoeg voor een heel pak ; er gaat alles bij elkaar toch snel 4 meter in zitten. De stof is een heerlijke dunne tricot, de beige iets dikker want die is geruwd. Om geen textuurcontrast te krijgen, heb ik de 'zachte' kant aan de binnenkant gedaan (waar die ook eigenlijk hoort). Ik vind zelf de combinatie van twee kleuren an sich heel geslaagd.


Omdat er wat volume op het bovendeel van het lichaam mist en het accent niet teveel op de buik moet liggen, heb ik gekozen voor een klein colletje dat met een draperie in het decolleté hangt. Om echter het buikvlak wel wat te breken, heb ik zakken in de contrasterende kleur gemaakt, en een band op de mouw om de balans er in te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten